Derfor bør du velge oss

Vi er expert på intensivkurs og vanlig opplæring kl. b, automat eller manuell gir

Velkommen te osse:)

Derfor bør du velge oss

 

Lærers egenskaper

Engasjert lærer som liker jobben sin. Han er svært tålmodig og du får prøve å feile så mange ganger du trenger.

Han er engasjert og ivrig på å få deg frem til målet. Så det blir ikke bare å kjøre tur. Du skal få godt utbytte av hvert minutt av kjøretimen.

I tillegg er han lett å prate med, slik at du raskt føler deg trygg. 

Han er flink på å snakke rolig og tydelig. 

 

 

15 ting som vi er expert på. Derfor får vi fornøyde elever.

 

Positiv opplæring

Jeg er kun opptatt av hva som skal bli bedre og må øves på.  Jeg sier aldri at du ikke kan det ene eller andre. I tillegg synes jeg det er viktig og kjekt å ta tak i positive ting og forsterke og bevisstgjøre disse, som igjen fører til læring.  I en læresituasjon er det svært viktig med positiv tilbakemelding. Det gir en trygg situasjon som gir best læring.

Mange elever er nervøse og redde for første kjøretime. Men det du må tenke på er at du kommer til oss fordi du ikke har lappen. Vår oppgave er å legge til rette for at du skal komme frem til hovedmålet og klare sertifikatet så raskt som mulig.

Derfor er det viktig at du vet og forstår at vi ikke er ute etter å se hva du ikke kan, men heller se hva du kan, og videreutvikle det. 

Husk at kjøretimene ikke er eksamen eller oppkjøring.

Se-regel 1, se langt frem

Det er viktig at du ser langt frem der veien forsvinner. Jeg er expert til å få deg til å se så langt frem. Dette er det viktigste av alt for å kjøre sikkert, med god avvikling og god samhandling.

Det påvirker også retningstabiliteten og planleggingen. Dette er noe som blir lagt alt for lite vekt på.

Mange er flinke til å si at man må se langt frem. Men veldig få sier konkret hvor langt frem de skal se. Dermed kan kjøringen bli vinglete og det er vanskelig å ha riktig fartstilpassing mot kryss og rundkjøringer.

Hvis man så tidlig som mulig i opplæringen ser så langt frem som mulig (forsvinningspunktet), vil det føre til at man når målet raskere. Altså at man bruker færre kjøretimer.

Detaljer som påvirker helheten

Jeg har så lang og mye erfaring at jeg vet godt hvilke detaljer som er viktig å være nøyaktig med slik at du består oppkjøring.

For eksempel presis plassering i kryss, av motorvei. Holde farten av motorvei. Jeg henger meg ikke opp i detaljer som ikke har noe å si for oppkjøringen.

Hjelpe elever som har strøket 1 og flere ganger til å bestå

Jeg har overtatt mange elever som har strøket tidligere. De eller den tidligere trafikklæreren har ikke  forstått hvorfor de har strøket. Jeg ser med en gang hva som må jobbes med for å bestå. Så lager jeg øvelser for eleven for å komme frem til målet så fort som mulig.

Så består de aller fleste på første forsøk med meg som lærer, selv om de har strøket flere ganger tidligere

Lage effektive øvelser

Jeg er expert på å se hva eleven må øve på. På en kort kjørerunde kan jeg se behovet og begynne å øve øyeblikkelig på det eleven trenger. Jeg øver aldri på ting eleven kan fra før av eller ikke trenger. Lager effektive øvelser som øves til måloppnåelse.

Bare øve på det du trenger

Jeg lar deg bare øve på ting du trenger. Det er effektive kjøretimer som skiller seg ut fra din private øvelseskjøring. Men til mer du trener hjemme, til færre trenger du med meg.

Kartleggingstimer for å se ditt behov

Gjennom minst 150 kartleggingstimer for intensivkurs har jeg blitt expert på å se hva du trenger. Dermed kan jeg ofte estimere hvor mange timer man trenger og lage ett opplegg ut fra det.

At mine elever består første gang

Det er svært få av mine elever som stryker på oppkjøring. Gjennom min erfaring og kompetanse vet jeg godt når det er god nok måloppnåelse for å bestå oppkjøring. Dermed består de aller fleste på første forsøk.

Planlegging og fart mot og gjennom rundkjøringer

Av erfaring ser jeg at de aller fleste som har kjørt mye hjemme kjører likevel med for mye fart mot rundkjøringer. Det kan være forskjellige årsaker til det.

Det første jeg tar tak i, er hvor du ser.

Du må så langt frem som mulig og begynner å planlegge så tidlig som mulig. Det vil si at du så tidlig som mulig må begynne å se til venstre for å se hvordan sikten er.

Så er det denne sikten som bestemmer farten mot rundkjøringen. Hvis du begynner for sent å se til venstre har du heller ikke noe å beregne farten utfra.

Så er det viktig at du ikke bestemmer deg for tidlig for å kjøre. Man må avklare hvor biler fra venstre og møtende skal, før man bestemmer seg.

I tillegg er det viktig å gi gass på vei ut av rundkjøringen. Alt for mange venter til de er gjennom før de gir gass. Dette medfører at det blir for svak avvikling. Dette er negativt på oppkjøringen hvor du blir målt ut fra hovedmålene med opplæringen.

Jeg ser hvor du ser

Jeg er expert i å se hvor du ser, til enhver tid. Dette får jeg til ved å bruke et ekstra speil, som jeg kan se hvor du ser. Dermed kan jeg si fra hvor du skal se når du ikke gjør det.

Dette fører til effektivitet i kjøretimene da jeg ikke trenger å spørre hvor du ser, men heller få deg til å se der du bør og skal, med en gang.

Dette er svært viktig for retningstabilitet og planlegging mot kryss og rundkjøringer.

Dette er med på å føre deg frem til målene så fort som mulig.

Styring

Jeg er expert på å få elevene mine til å kjøre retningstabilt med god svingteknikk. Dette gjøres med å få elevene til å se langt frem i forsvinningspunktet mesteparten av tiden, holde med begge hendene på midten av rattet (aldri over),og skyve på rattet. Når man skyver på rattet har man bedre støtte fordi man har kontakt mellom skulderblad og seterygg. Det har man ikke hvis man drar i rattet og styringen kan bli ustabil i svinger.

Sittestilling 

Det er viktig å stille inn setet korrekt i forhold til avstand til pedaler og ratt. Så er det viktig å ha riktig høydeinnstilling. Mange sitter for lavt som gir dårligere utgangspunkt for å se langt frem og til sidene.

I tillegg er det viktig å stille inn rattet riktig. På de aller fleste biler kan man justere på høyden og avstand.

Det er også viktig å slappe godt av i hendene, armene og skuldrene.

Motorvei

Å kjøre på motorvei, og av og på krever mye trening. Det er viktig å være trygg på feltskifte.

Når man skal innpå motorveien er det viktig å øke farten så fort som mulig til samme fart som de andre på motorveien. Skal man av er det viktig å holde farten inn i avkjøringsfeltet samt følge kantlinjen. Dette kan være detaljer som kan gi stryk på oppkjøring.

Ledsagersamarbeid

For at sertifikatet skal bli så billig som mulig er det viktig med et godt samarbeid med ledsager. Altså den du kjører med privat.

Jeg har hatt mange elever hvor ledsager også har vært med noen timer for å se hva som skal øves på og hvordan.

Dette fører til effektiv privat øvelseskjøring med god kvalitet.

Skriftlig tilbakemelding til elev

Etter hver kjøretime skriver jeg stikkord til eleven om hva som skal øves videre på privat.

Dette fører til at den private treningen blir langt mer effektiv enn uten , og man sparer kjøretimer.

 

Gjennom all min erfaring har jeg blitt expert på å undervise ut fra din forutsetning. Alle har forskjellig erfaring og kompetanse. Det er min oppgave å legge til rette for undervisning ut fra ditt ståsted.

Dermed har jeg elever som kun har obligatoriske timer og elever som har mange timer. Jeg har ikke et fast antall timer men varierer etter behov.

Alle disse forskjellige momentene er jeg expert på. Dette gjør at du kommer frem til målet og blir oppkjøringsklar så fort som mulig.

Grunnen til jeg er blitt expert i alle disse tingene er at jeg har lang erfaring hvor jeg har skaffet meg en god kompetanse.

Velkommen til oss.

 

 

Ta kontakt

Medlem av:

Trafikkforum-logo

Bruk av dine data

For å kunne levere tjenesten og tilby en best mulig brukeropplevelse til deg, samler vi inn og behandler en del teknisk informasjon om besøkende på nettsiden. Les mer om hvordan vi behandler personvern.

Mer informasjon
Jeg forstår

Personverninnstillinger

Ditt valg vil bli lagret i informasjonskapsler i nettleseren din slik at vi kan huske dine innstillinger neste gang du besøker experttrafikkskole.no. Les mer om hva vi lagrer i informasjonskapslene her.

Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre tjenester. Når vi har et inntrykk av hvilke tjenester du bruker og hvordan du bruker dem, får vi et bedre bilde av din brukeropplevelse, og kan jobbe videre for at Expert Trafikkskole kan tilby deg en best mulig tjeneste.

Jeg godkjenner at mine data benyttes for å gi meg en bedre brukeropplevelse.

Ikke godkjenn
Godkjenn